Tanulmányutak

A projektben 2020 tavasszal a COVID-19 világjárványra való tekintettel elmaradtak a szakértői tanulmányutak, így azokat ősszel virtuálisan valósítottuk meg. A 6 partnerországból mintegy 30 szakértő vett részt az online tanulási eseményen, melynek során megismerték részletesebben is az ír (Mary Immaculate College) és portugál (Universidade Lusófona) projektpartner által összegyűjtött jó gyakorlatokat, amelyek a társadalmi befogadást támogatják az oktatás területén.

A tanulmányutakat megelőzően a projektben résztvevő ún. tanuló országok (Csehország, Horvátország, Magyarország és Szlovénia) szakértői Országjelentésben (Country Report) elemezték az adott ország oktatási rendszerét az inklúzió szempontjából. Az ebben megállapított kihívásokra keresték a választ a jó gyakorlatokat megosztó országok által összeválogatott és bemutatott esettanulmányok feldolgozásával.

Az előadások után a szakértők kérdezhettek, és csoportmunkában is feldolgozták a hallottakat. A cseh, szlovén, horvát és magyar oktatási szakértők a kapcsolódási pontokat, és a bemutatott programok adaptálhatóságát keresték a saját hazai viszonyaikra vonatkoztatva. A virtuális szakértői tanulmányutakról készült angol nyelvű összefoglalók az alábbi linkeken olvashatóak. Ezen összegzések előkészítik a projekt következő szakaszát, amelyben a tanuló országok elkészítik saját nemzeti adaptációs terveiket.